Sunday, October 29, 2006


FM! FM och åter FM!

I helgen har jag varit på scouternas förbundsmöte nere i Lund!
Med tanke på att jag inte var med förra året så var jag positivt överraskad över hur kul det är att vara på FM.
För er som inte har riktigt koll på vad man gör på ett förbundsmöte, så är det då man beslutar allt som ska hända under 1 år och varje kår skickar massa ombud som får besluta det här som man pratar om då.
Jag åkte bara som deltagare och fick alltså bara tycka men inte rösta eller ge förslag till nya saker eller förändringar.
Men jag hade lika trevligt iaf. Jag arrangerar tillsammans med Amanda, Evelina, Björn och Jon ett seniorscoutarrangemang som heter Trippel Travel. Och under FM så gödslade Björn, Evelina och Jag ut med information under lördagen. Vi hade även ett bildspel med oss som Jon hade gjort skitbra som vi visade på någonting som heter Grenträffen för seniorscouterna. Det gick asbra. Bara folk som var positiva till detta arrangemang så nu känns det som vi har vind i seglet för framtiden.
Innan grenträffen har vi också en festkväll som var hur bra som helst. Nog en av de bättre festkvällarna jag varit på.

Men under FM beslutar vi som sagt massa saker också.
Vi har numer en ny gren inom nykterhetsrörelsens scoutförbund. Det heter Roverscout och den grenen är för medlemmar från 18 år och uppåt. Jag tycker det är lite spännande att vi skaffade detta när det inte finns något program för grenen och inte heller någon utstakad budget för det. Ännu bättre är väl då att vi har tydligen beslutat reseutjäming på alla dess kommande arrangemang :)...spännande som sagt.

Sen beslutade vi att fortsätta ge pengar till Ransberg. Det var väl inte vad jag ville men vad kan göra.
Vi fortsätter satsa på ANT:arna och sen har vi gjort oss av med sponsringen av geten som vi hade på Nordens ark.

Det mest spännande var väl scoutskjortan. Där blev beslutet att FS ska få i uppdrag att förbättra den. Vi ville alltså inte ha förslaget. Men nu är det så spännande att FS kan välja den om de vill för att vi gav dem att plocka fram den bästa och om FS vill kan de säga att detta var den bästa...som sagt...spännande =)

Det var väl lite spännande saker som hänt i helge...kanske inte de roligaste läsning denna gång men jag kände att det kan vara kul för folk som är intresserade att läsa,,,

Björn ska för övrigt söka till Lofoten med mig så det känns mycket bra nu!

Till slut vill jag säga att: Jag älskar dig Amanda!

//J

0 Comments:

Post a Comment

<< Home