Wednesday, October 25, 2006

Hej!

Nu tänkte jag ta lite kort vad som hänt sen senast.

I måndags jobbade jag som varje dag på veckorna. Har varit en vecka som varit lite fram och tillbaka med det. Men det är en sådan period. Men iaf. Efter jobbet hängde Evelina med mig hem igen. Alltid lika trevligt, särskilt då vi fått våra tröjor till Trippel Travel så kvällens snacka handlade mycket om arrangemanget och FM med mera.
Sen åkte jag då till innebandyträningen och det var en upplevelse vill jag säga. Inte själva resan dit utan vad som hände på träningen. När det är ca 30 minuter kvar så bara lackar tränaren ur på oss alla och vi får en så gryym utskällning. Sen bara drog han. Jag har nog aldrig sett så många ugglehål samtidigt i människors ansikten. Det var nog ingen som fattade vad det där handlade om. Men det löser sig säkert.

Spelade lite innebandy i tisdags också med scouterna. Fast det var inte så mycket scouter där utan mer folk ifrån Wendelsberg. Och såklart min kollega Emil som jobbar på UNF var med också. Det var mycket trevligt. Tråkigt att han ska sluta och dra till Egypten, men man måste få göra som man vill.

Om vi tittar lite framåt nu. Till helgen är det FM med scouterna och det ska bli mycket spännande. Många heta debatter pågår nu på debattsidan på nsf.scout.se men jag måste faktiskt säga att jag följer dem dåligt. Jag har mina åsikter men jag kan ändå inte påverka mer än jag gjort tror jag. Skit samma i vilket fall. Jag ska dit och göra reklam för Trippel Travel och sitta i redaktionskommittén också (ångra mig att jag tog på mig det). Men det ska bli kul att komma dit och träffa alla man känner.

Sen har jag också lite planer till framtiden. Jag har tänkta att flytta till Norge. Lofoten om man ska vara mer exakt. Jag har hittat en utbildning där som man får lära sig telemark, klättring(både nybörjare och mer avanserad) Man får även behörighet till att bli turledare på fjäll för turism. Man får också lära sig friluftslivet historia. Man kommer även vara på resande fot under 10 dagar i Norden. Men det bästa av allt är avslutningsresan ner till Spanien där man ska klättra. Gött! Under kursen kommer det vara korta turer på skidor där vi sover i tält och bivacker och massa massa mer. Utbildningen kostar 65 000:- och jag slänger så fort jag kan iväg ansökan. Ska väl även ringa och snacka med dem i Norge lite om det också. Ska bli spännande. Utbildningen är på 1 år.

Min kära flickvän har det bra på Grand Canaria iaf. Det känns tryggt. Ska bli skönt att komma ner till henne om ca 1 månad. Längtar bort från Sverige!

//J

0 Comments:

Post a Comment

<< Home