Friday, November 10, 2006

Fredag = helgledig!

Då har en ännu en arbetsvecka gått, men denna har inte varit likadan som de andra.
Jag var ju ledig i måndags och resten av veckan har jag varit på utbildning med resten av konsulentkåren från Junis. Det är alltid lika trevligt att träffa alla kollegor.
På tisdagen var det till och med gemensam samling med övriga nykterhetsrörelsen och det var givande tyckte jag. Vi ska försöka komma igång med ett projekt som heter Vit Jul som går ut på en nykter vecka vid juletid för hela familjen och ska bygga på Barn Till Missbrukare och kamratstöd. Jag hoppas det blir ett riktigt bra projekt och nåt vi kan ro iland.

Annars har utbildningen inte varit så bra tycker jag. Iaf inte för mig. Inte för att innehållet eller tanken har varit dåligt eller så, utan mer att hela kursen har varit som en enda stor repetion för mig. Jag har fått lära mig allt relativt nyligen i skolan å så. Sen tyckte jag det var alldeles för mycket stillasittande och att vi kanske åt lite för ofta. 6 måltider om dagen.
Ändå så passa jag, Ola, Andreas, Robert och Hansa på att åka till McDonalds på torsdag natt. Fråga mig inte varför. Men så roligt vi hade då var länge sen jag hade *skrattar*

Kursen gav mig något annat än kunskap iaf som ska bli väldigt spännande och kul. Min kollega Kattis bjöd upp mig till Örebro på onsdag. Hon äger en egen fotofirma och har innan fotograferat mycket sportbilder. Hon ville då att jag ska komma till Örebro så hon kan ta massa coola klätterbilder på mig och nån/några kompisar när vi klättrar. Sportklättring, topprep och boudlring. Jag sa självklart, så nu längtar jag asmycket till onsdag.

Nu sitter jag bara och väntar på att mamma och pappa ska komma till stan. Vi ska gå lite på stan, byta till vinterdäck på bilen och säkert snacka lite Norge också. Det blir spännande.

Älskar min Amanda!

//J

0 Comments:

Post a Comment

<< Home