Sunday, November 12, 2006


Klättring på Hönö = Kärlek till alla

Nu har snart ännu en helg gått och mycket har hänt.

I fredags på kvällen kom mor och far på besök efter ett sent, gemensamt beslut.
Det blev inte mycket gjort på fredagen utan typ kvällsfika tillsammans och sen sova typ.
Lördag morgon for vi in till stan för att shoppa lite. Jag handlade alldeles för mycket inne på Fjällsport bland annat men så är det när man har lagt undan pengar. Mamma och pappa bjöd mig även på Hestra-handskar, Ullfroté-strumpor och en windstoppermössa av märket "Seger". Tack så jättemycket! Mamma hittade, inne på Femmansport, en jättefin jacka som hon köpte till sig själv.
Sedan for vi vidare till Ikea. Där handlade vi lite möbler, cd-ställ, och andra bra å ha saker till till lägenheten. Än en gång, tack så jättemycket.
På kvällen så hade vi en mysig pizzakväll och kolla på "Deal or no deal" och även "Coyote Ugly". Mamma gillade iaf den sistnämnda haha.
Söndag morgon packade vi bilen åt dem och sedan for de hem för att fira morfar på farsdag. Min present till pappa var 4 trisslotter där han sammanlagt vann 100:- Grattis.

Idag, söndag, har jag även utökat mitt kontaktnät här i Göteborg. I ett forum på nätet, Happyboulder.se, fick jag kontakt med några klättrare som jag bestämde att åka ut till Hönö och klättra tillsammans med. Vi beslutade att träffas på centralen runt 11. När jag kom dit sammanstrålades jag med Pontus, Fanny, Karin och Fred(Frederik, som var fransktalande). Vi åkte ut med min bil och hade lite lära känna-snack i bilen. Redan då insåg jag att detta kommer bli en kanondag.

När vi väl var ute så hög vi tag i bergen och jag började dagen med att göra min livs första "Onsight" vilket betyder att man klarar en led för första gången utan att man sett nån annan göra den. Jag gjorde en "Onsight"till senare under dagen. Men om inte Pontus, Fanny, Karin och Fred hade varit med och peppat och hjälpt idag och skapat den goda stämningen vi hade så hade jag inte klarat lika mycket alls som jag gjorde. När dagen började närma sig sitt slut så kläckte jag dagens smartaste mening. "Jag är helt slut, jag har gått in i väggen!" Smart när man är ute och klättrar på bergsväggar. =)
Jag klarade iaf 7 nya leder och en gammal vilket jag var riktigt nöjd över. Nu ska jag ge mig på svårare leder nästa gång och klara dem också. Alla min glädjetjut som jag hade ute i skärgården gjorde mig bara mer peppad och taggad för klättringen och längtar redan nu till nästa gång.

Nästa gång jag ska klättra blir förhoppningsvis på onsdag då jag ska bli fotograferad. Spännande.

3 veckor kvar tills jag ska träffa den bästa flickvännen av alla på Gran Canaria. Hoppas jag hitter lite boulderblock där nere också som jag kan roa mig med när hon jobbar. Älskar dig Amanda!

//J

0 Comments:

Post a Comment

<< Home